Календарно-тематичне планування з географіїї, 9 клас (2017) нова програма
kordiak 30-07-2017, 19:22 1 643 Новини / Уроки, ЗНОГЕОГРАФІЯ
«УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
9 КЛАС
(52години, 1,5години на тиждень)
№ | Дата | Зміст уроку | Домашнєзавдання | Прим. |
ВСТУП (1 година) | ||||
1 | Об’єкт вивчення економічної географії. Взаємодія господарства і природи в географічному середовищі. Економічна географія в системі географічних наук. Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20). | § 1 (підручник Г.Д.Довгань «Географія», 2017). Користуючись додатковою літературою або джерелами мережі Інтернет, знайти інформацію про міждержавні об’єднання, до яких входять сусідні з Україною держави. | ||
Розділ І. НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА ТА СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО(9 годин) | ||||
Тема 1.НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА(4 години) | ||||
2 | Національна економіка. | §2. |
| |
3 | Секторальна модель економіки країни. Практична робота №1. Аналіз секторальної моделі економіки. | § 3. | ||
4 | Чинники розміщення виробництва. | § 4. |
| |
5 | Форми просторової організації національної економіки. Діагностична робота. | § 5. Виконати письмово завдання №5 (дати визначення поняття «економічний район»). | ДР | |
Тема 2. СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО (5 годин) | ||||
6 | Світове господарство та міжнародний поділ праці. | §6. | ||
7 | Типи економічних систем. | §7. | ||
8 | Типізація країн світу за рівнем економічного розвитку. Практична робота №2 (оцінювана).Позначення на контурній карті країн «Великої двадцятки» (С-20) і визначення їх місця в сучасній, типізації країн за рівнем економічного розвитку. | §§8-9. | ОПР | |
9 | Сучасне світове господарство. | §9. | ||
10 | Транснаціональні корпорації (ТНК) та їх вплив на функціонування міжнародної економіки. Узагальнення знань учнів за темами «Вступ» та «Національна економіка і світове господарство». | §10. | ТО1 | |
Розділ II. ПЕРВИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (11 годин) | ||||
Тема 1. СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО(5 годин) | ||||
11 | Сільське господарство, його значення в сучасному світі. Аграрні суспільства в сучасному світі. Аграрні відносини. Складники сільського господарства. Роль природних чинників (земельних та агрокліматичних ресурсів) у розвитку й розміщенні аграрного виробництва. Землезабезпеченість. | §§ 11-12. | ||
12 | Сільське господарство України. Структура сільськогосподарських угідь в Україні. Розміщення в Україні виробництва зернових і технічних культур, картоплярства, овочівництва, баштанництва, виноградарства. | § 13. | ||
13 | Розвиток кормової бази тваринництва. Структура та розміщення тваринництва. Зональна спеціалізація сільського господарства України. Гірські та приміські сільськогосподарські райони.Сільське господарство у своєму регіоні. | § 14. | ||
14 | Сільське господарство світу. Географія основних зернових і технічних культур та виробництва продукції тваринництва. Зональність світового сільського господарства. Найбільші країни-виробники та країни-експортери сільськогосподарської продукції. | § 15. Підготуватись до контрольної роботи № 1. | ||
15 | Практична робота №3 (оцінювана). Визначення основних технічних культур, що їх вирощують у помірному й тропічному кліматичних поясах, та обґрунтування встановлених відмінностей. Узагальнення знань учнів за темою «Сільське господарство». | Повторити §§ 1-15. | ОПР ТО2 | |
Тема 2. ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО (1 година) | ||||
16 | Лісове господарство. Основні лісові пояси світу. Лісозабезпеченість. Лісове господарство в Україні. Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20). | §16. | ||
Тема 3. ВИДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ (5 годин) | ||||
17 | Класифікація мінеральних ресурсів за використанням. Показники ресурсозабезпеченості країн мінеральними ресурсами. | § 17. | ||
18 | Видобування вугілля, нафти і природного газу. Основні закономірності розміщення родовищ вугілля, нафти, природного газу. Найбільші в світі басейни й країни за видобутком кам’яного вугілля, нафти й природного газу. Основні й перспективні райони видобування кам’яного вугілля, нафти, природного газу в Україні. Шляхи покриття дефіциту палива в Україні. Практична робота №4.Позначення на контурній карті найбільших басейнів видобутку кам’яного вугілля, нафти і природного газу. Дослідження. Проблеми й перспективи освоєння родовищ нафти і природного газу на шельфі Чорного та Азовського морів. | § 18. |
| |
19 | Видобування металічних руд. Основні закономірності розміщення родовищ металічних руд. Країни з найбільшими обсягами видобутку залізних, марганцевих руд, руд кольорових, рідкісноземельних і благородних металів. Розвиток і розміщення виробництв з видобутку залізних і марганцевих руд в Україні. Розробка родовищ руд кольорових металів в Україні. | § 19. | ||
20 | Видобування інших видів природної сировини: значення, особливості розміщення виробництв з видобутку кам’яної і калійної солей, фосфоритів, каоліну в країнах світу. Підприємства видобувної промисловості свого регіону. | § 20. |
| |
21 | Контрольнаробота № 1. Узагальненнязнаньучнівза темами «Лісовегосподарство» та «Видобувнапромисловість». | Повторити §§ 1-20. | КР ТО3 | |
Розділ ІІІ. ВТОРИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (16 годин) | ||||
Тема 1. ВИРОБНИЦТВО ТА ПОСТАЧАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ (3 години) | ||||
22 | Значення електроенергетики. Типи електростанцій, основні чинники їх розміщення. Паливно-енергетичний баланс. Електроенергетика України. Найбільші ТЕС, АЕС, ГЕС, ЛЕП. Використання відновлюваних джерел енергії. Підприємства електроенергетики свого регіону. | § 21. | ||
23 | Електроенергетика світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі електроенергії в світі. Відмінності в структурі виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в країнах світу. | § 22. | ||
24 | Практична робота№5.1. Позначення на контурній карті України найбільших електростанцій та пояснення чинників їх розміщення. Практична робота№5.2. Побудова та аналіз діаграм виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в Україні, країнах Європи та світу. (За вибором учителя). | Повторити §§ 21-22. | ||
Тема 2. МЕТАЛУРГІЙНЕ ВИРОБНИЦТВО (3 години) | ||||
25 | Значення металургійного виробництва в господарстві. Сучасні технології виробництва чавуну й сталі. Комбінування в чорній металургії. Сучасні чинники розміщення підприємств чорної металургії.Виробництво чавуну, сталі, прокату в Україні: домінуючі технології, сукупність чинників розміщення підприємств, основні центри, місце України на світовому ринку чорних металів. Практична робота №6 (оцінювана).Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів виробництва чорних металів в Україні. | § 23 | ОПР | |
26 | Кольорова металургія. Особливості технології виробництва та чинники розміщення підприємств з виплавки міді, алюмінію, титану. Основні центри виробництва кольорових металів в Україні. | § 24 | ||
27 | Металургійне виробництво світу. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі чорних металів. Сучасні тенденції розміщення виробництв чавуну, сталі, прокату. Найбільші країни-виробники та країни-споживачі кольорових металів у світі. | § 25 | ||
Тема 3. ХІМІЧНЕ ВИРОБНИЦТВО. ВИРОБНИЦТВО ДЕРЕВИНИ, ПАПЕРУ (3 години) | ||||
28 | Значення та особливості технологій хімічного виробництва. Чинники розміщення основних виробництв хімічних речовин і хімічної продукції, фармацевтичної продукції, гумових і пластмасових виробів. | § 26 (п. 1, 2). | ||
29 | Хімічне виробництво в Україні. Основні центри виробництва хімічної продукції та чинники їх формування. Найбільші країни-виробники мінеральних добрив, полімерів, ліків. | § 26 (п. 3-5). | ||
30 | Виробництво деревини й паперу: значення, особливості технологій та чинники розміщення підприємств.Виробництво деревини й паперу в Україні. Найбільші в світі країни-виробники деревини та паперу. Узагальнення знань учнів за темами «Виробництво та постачання електроенергії», «Металургійне виробництво» та «Хімічне виробництво. Виробництво деревини та паперу». | § 27. | ТО4 | |
Тема 4. ВИРОБНИЦТВО МАШИН ТА УСТАТКУВАННЯ (3 години) | ||||
31 | Роль машинобудування в сучасному світі. Різноманітність підприємств та чинники їхнього розміщення. Спеціалізація та кооперування в машинобудуванні. | §§ 28-29. | ||
32 | Машинобудування в Україні. Найбільші центри виробництва транспортних засобів, промислового обладнання, сільськогосподарської техніки, побутової електротехнічної та електронної продукції. Підприємства машинобудування свого регіону. Практична робота №7 (оцінювана). Позначення на контурній карті України центрів виробництва транспортних засобів та пояснення чинників їх розміщення. | §§ 28-29. | ОПР | |
33 | Машинобудування світу. Взаємозв’язок між рівнем економічного розвитку регіону, країни і рівнем розвитку машинобудування. Найбільші країни-виробники літаків, легкових автомобілів, морських суден, верстатів, комп’ютерів, робототехніки. | § 30. | ||
Тема 5. ВИРОБНИЦТВО ТКАНИН, ОДЯГУ, ВЗУТТЯ (2 години) | ||||
34 | Особливості виробничого процесу та чинники розміщення підприємств, що виробляють тканини різних видів, одяг, шкіряно-взуттєву продукцію. Чинники та центри розміщення текстильного, швейного, шкіряного, взуттєвого виробництва в Україні. Найбільші на світовому ринку країни-виробники та країни-експортери тканин, одягу та взуття. Дослідження. Малі і середні міста України – центри швейного виробництва | § 31. | ||
35 | Народні промисли в Україні. | § 32. | ||
Тема 6. ВИРОБНИЦТВО ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ, НАПОЇВ (2 години) | ||||
36 | Чинники розміщення підприємств, що виробляють харчові продукти. Харчова промисловість в Україні. Особливості технологій та чинники розміщення підприємств буряко-цукрового, олійного, маслосироробного, плодоовочеконсервного, рибного, хлібопекарного, макаронного, борошномельного, круп’яного, кондитерського, пивоварного, виноробного виробництв, розливу безалкогольних напоїв, мінеральних вод. Виробництво харчових продуктів у своєму регіоні. Дослідження. Українські та імпортні продукти в споживчому кошику вашої родини | § 33 (п. 1, 2). | ||
37 | Виробництво продуктів харчування в світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій, взаємозв’язок з агробізнесом. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу. Дослідження.Традиційні продукти харчування в Україні та країнах-сусідах. Узагальнення знань учнів за темами «Виробництво машин та устаткування», «Виробництво тканин, одягу, взуття» та «Виробництво харчових продуктів, напоїв». | § 33 (п. 3). | ТО5 | |
Розділ IV. ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА (11 годин) | ||||
Тема 1. ТРАНСПОРТ (3 години) | ||||
38 | Транспорт, його роль у національній економіці та формуванні світового господарства. Види транспорту, їхні переваги й недоліки. Дослідження. Міські види транспорту свого обласного центру | §§ 34-35. | ||
39 | Транспорт України. Залізничний транспорт – основний вид транспорту України. Найважливіші автомагістралі України. Водні шляхи, найбільші морські та річкові порти України. Повітряний транспорт. Транспортні вузли. Міжнародні транспортні коридори на території України. | § 35. | ||
40 | Транспорт світу. Країни, що вирізняються високим рівнем розвитку мережі залізниць й автомобільних шляхів. Найбільші морські порти, їхній вплив на розміщення промисловості. Найбільші судноплавні річки світу. Найбільші аеропорти світу. Міжнародні транспортні коридори. | § 36. | ||
Тема 2. ТОРГІВЛЯ (2 години) | ||||
41 | Торгівля як вид послуг. Форми торгівлі. Показники зовнішньої торгівлі. Торгівля в Україні. Обсяги та структура експорту й імпорту товарів та послуг. Чинники концентрації роздрібної торгівлі в населених пунктах, регіонах. | § 37. | ||
42 | Світовий ринок товарів і послуг. Основні напрями зовнішньоторговельних зв’язків. Світова організація торгівлі (СОТ), Європейський Союз, НАФТА, АСЕАН. | § 38. | ||
Тема 3. ТУРИЗМ (2 години) | ||||
43 | Туризм як складник національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні. | § 39. | ||
44 | Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО. Узагальнення знань учнів за темами «Транспорт», «Торгівля» та «Туризм». | § 40. | ТО6 | |
Тема 4. НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ. ОСВІТА. ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я (1 година) | ||||
45 | Роль науки й освіти в суспільстві. Особливості наукової й освітньої діяльності. Джерела фінансування науки й освіти. Форми просторової організації наукових досліджень та освіти: технополіси.Найвідоміші наукові центри у світі та Україні. Охорона здоров’я. Найвідоміші центри охорони здоров’я в Україні та світі. | § 41. | ||
Тема 5. ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ. КОМП’ЮТЕРНЕ ПРОГРАМУВАННЯ (3 години) | ||||
46 | Фінансові послуги. Світові центри банківсько-фінансової діяльності. Вплив глобалізації на розміщення фінансових установ. Країни-офшори. Особливості розміщення фінансових установ в Україні. | § 42. | ||
47 | Аутсорсинг, його переваги. Аутсорсинг інформаційних технологій (ІТ-аутсорсинг). Країни-лідери на світовому ринку програмування та аутсорсингу. | § 43. |
| |
48 | Контрольна робота № 2. | Повторити §§ 16-43. | КР | |
Розділ V. ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА (3 години) | ||||
49 | Поняття про глобальніпроблемилюдства, причини їхвиникнення. Проблема війни і миру. Проблема тероризму. Екологічна проблема. | § 44. | ||
50 | Глобальні проблеми людства: сировинна та енергетична, демографічна, продовольча, подолання відсталості країн, що розвиваються. | § 45. | ||
51 | Україна та глобальні проблеми людства. Взаємозв’язок глобальних проблем. Сталий розвиток. Дослідження. Прояв глобальних проблем у своєму регіоні. Узагальнення знань учнів за розділами «Третинний сектор господарства» та розділом «Глобальні проблеми людства». | § 46. Повторити §§ 16-45. | ТО7 | |
52 | Узагальнення матеріалу за курс «Україна і світове господарство». | Повторити §§ 1-46. |